Piątek 14/11/2025
Melodramat | 107 min
Po wyjściu z zakładu poprawczego 18-letni chłopak ląduje na ulicach São Paulo. Bez wsparcia rodziny i środków do życia, stara się odnaleźć w brutalnej rzeczywistości wielkiego miasta. Znajduje schronienie wśród grupy rówieśników, którzy tak jak on starają się przeżyć, ale przede wszystkim celebrują swoją wolność. Wszystko zmienia się, gdy poznaje starszego mężczyznę, z którym chciałby poczuć się bezpiecznie. czytaj więcej
Komedia | Science fiction | 120 min
Bugonia" podąża za dwoma młodymi mężczyznami, którzy mają obsesję na punkcie spisków. Porywają szefową dużej firmy, przekonani, że jest kosmitką zamierzającą zniszczyć Ziemię. czytaj więcej
100 min
Nowy film producenta Najgorszego człowieka na świecie, melodramat, który przewrotnie przypomina, że najważniejsza z miłości to ta, którą obdarzamy siebie. I choć Być kochaną (zdobywca aż pięciu nagród na festiwalu w Karlowych Warach) wychodzi od scen z życia małżeńskiego, jego sercem pozostaje Maria (Helga Guren), która po porażce pierwszego związku ma odwagę dać sobie drugą szansę. Wystarczy jedno spojrzenie i czuje się, jakby znała Sigmunda (Oddgeir Thune) całe życie, a namiętny romans gładko przeradza się w poważną relację. Debiut Lilji Ingolfsdottir zaczyna się tam, gdzie kończy się większość love stories. Zostajemy więc z Marią i Sigmundem w patchworkowej rodzinie, w której niespełnione ambicje, niewyrażone uczucia i sprzeczne potrzeby kumulują się w emocjonalną bombę, i ta pewnego wieczoru wybucha. Empatyczny, ale stawiający na szczerość, pełen gniewu i łez, a jednak terapeutyczny film Norweżki pozwala uwierzyć w kolejną szansę. Być kochaną widzi bowiem w kryzysie początek pięknej, nowej relacji: ze sobą. czytaj więcej
Dramat | 107 min
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji. To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy. Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc. Smarzowski zagląda do "dobrych domów", gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć. "Dom dobry" to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Dokumentalny | 98 min
O czułym i pełnym humoru portretowaniu Polski z perspektywy warszawskiej ulicy, samotności i zakorzenianiu się w nowych miejscach porozmawiamy z twórcami zaprezentowanego premierowo na Berlinale dokumentu „Listy z Wilczej”: Ajrunem Talwarem i Bigną Tomschin.
-
Ulica w centrum Warszawy. Arjun wyemigrował do Polski ponad dekadę temu z Indii i wciąż zmaga się z poczuciem wyobcowania. Aby pokonać bariery między sobą a pełnym niepokoju krajem, zaczyna filmować swoich sąsiadów, odkrywając mozaikę ukrytych historii, wspólnych tęsknot i fascynujących postaci: listonosza, który oprócz listów dostarcza również recepty na samotność, czy przybysza z Damaszku, starającego się odtworzyć z pamięci swoje rodzinne miasto. Z nieco ponad kilometrowej Wilczej wyłania się obraz współczesnej Europy, a Polska, często postrzegana jako nieprzyjazna i konserwatywna, w obiektywie reżysera zyskuje czuły i pełen humoru portret.
A small street in downtown Warsaw. Arjun Talwar, an Indian immigrant, came to Poland over a decade ago. To overcome boundaries between himself and an anxiety-ridden country, he begins filming his neighbors: a postman delivering remedies for loneliness, an exile recreating his hometown, and others with hidden stories to tell. Through their lives, Arjun reflects on his own search for belonging and unveils a kaleidoscopic view of modern Europe, while Poland, often seen as unwelcoming, is humorously and tenderly reimagined through the lens of a foreign filmmaker. czytaj więcej
-
Ulica w centrum Warszawy. Arjun wyemigrował do Polski ponad dekadę temu z Indii i wciąż zmaga się z poczuciem wyobcowania. Aby pokonać bariery między sobą a pełnym niepokoju krajem, zaczyna filmować swoich sąsiadów, odkrywając mozaikę ukrytych historii, wspólnych tęsknot i fascynujących postaci: listonosza, który oprócz listów dostarcza również recepty na samotność, czy przybysza z Damaszku, starającego się odtworzyć z pamięci swoje rodzinne miasto. Z nieco ponad kilometrowej Wilczej wyłania się obraz współczesnej Europy, a Polska, często postrzegana jako nieprzyjazna i konserwatywna, w obiektywie reżysera zyskuje czuły i pełen humoru portret.
A small street in downtown Warsaw. Arjun Talwar, an Indian immigrant, came to Poland over a decade ago. To overcome boundaries between himself and an anxiety-ridden country, he begins filming his neighbors: a postman delivering remedies for loneliness, an exile recreating his hometown, and others with hidden stories to tell. Through their lives, Arjun reflects on his own search for belonging and unveils a kaleidoscopic view of modern Europe, while Poland, often seen as unwelcoming, is humorously and tenderly reimagined through the lens of a foreign filmmaker. czytaj więcej
Dokumentalny | 78 min
Bez tego metalu nie byłoby dzisiaj nowoczesnych technologii. Od czasów kolonialnych miliony ludzi zginęło w kopalniach srebra w boliwijskim Potosí. W XXI wieku nadal panują tam mordercze warunki pracy, z której zyski czerpią międzynarodowe korporacje. Dla mieszkańców tych okolic również dla dzieci, kopalnie są całym życiem. Dokument bez upiększeń przedstawia ich codzienność pod ziemią i na powierzchni. Pozwala wniknąć do świata, w którym przetrwanie zależy od wyrąbanej w pocie czoła grudki szlachetnego metalu. Eksploatacji zasobów towarzyszy eksploatacja ludzi – a film wydobywa ich na chwilę z ciemności i zapomnienia. czytaj więcej
